Een greep uit ons repertoire, waarbij de componisten op alfabetische volgorde staan, voert ons langs een grote diversiteit aan muzieksoorten.
Zo komen wij Hendrik Andriessen tegen met Missa Sponsa Christi en De Nachtegael, beide voor driestemmig vrouwenkoor.
In Zorgcentrum De Wieken te Zierikzee zongen wij De Kleinste van Jos Beltjens, dat door de bewoners enthousiast werd meegezongen.
Van Hildegard van Bingen klonk de Maria antifoon Quia ergo femina, binnen het thema 'Engelen' van een concert in Den Haag zeer toepasselijk.
Johannes Brahms brengen wij met enige regelmaat ten gehore - van Der Brautigam en Die Braut uit 12 Lieder und Romanzen tot Es tönt ein voller Harfenklang en Gesang aus Fingal. In ons voorjaarsconcert in 2019 zongen wij Die Meere.
Om het jaar zingen wij A Ceremony of Carols van Benjamin Britten met een grote diversiteit aan liederen en in oud-Engels gezongen, begeleid door sprankelend harpspel.
Nigra sum van Pablo Casals is een lied dat ons past: gedragen, meeslepend, vol dynamiek.
Van Dré van Dongen is het humoristische Galina, galina, waarin het moeizame proces van het leggen van een ei wordt bezongen, terwijl de pianospelende haan een niet te onderschatten rol speelt!
Margret Dryburgh schreef in de tweede Wereldoorlog in vrouwenkamp Palembang, Sumatra de noten op zoals zij zich die herinnerde van Beethoven, Chopin, Dvorák en Grieg: Song of survival. Zo componeerde zij in feite voor een vrouwenstemmenorkest en creëerde daarmee hoop en nieuwe kracht bij gevangenen en toehoorders. Later is daar de film Paradise Road over gemaakt. Wij hebben met zeer veel respect deze woordeloze muziek gezongen tijdens het concert Over-Leven in 2005.
Van Kees van Eersel hebben wij Psalmodie 55 en Drie Nederlandse gedichten op het repertoire, maar ook kerstmuziek voor gemengd koor, uitgevoerd tijdens concerten met projectkoor: Vier oud-Hollandse kerstliederen.
Tijdens het Passieconcert in 2013 zongen wij als gemengd projectkoor het Ave verum van Edward Elgar. Van deze componist zingen wij ook Weary wind of the west en As torrents in summer.
Van de Messe Basse van Gabriel Fauré kunt u het Agnus Dei beluisteren.
Het Requiem van Fauré, in een bewerking voor vrouwenkoor, staat inmiddels ook op ons repertoire. Wij zongen het in 2022 en 2024.
Wij kiezen regelmatig één of meerdere van de Zes duetten voor sopraan en alt van César Franck.
Bijzonder was de samenwerking met het Vlaamse koor Die Ghesellen in 2013. Wij gaven drie concerten waarin we - naast eigen repertoire - gezamenlijk de Sunrise Mass van de Noorse, hedendaagse componist Ola Gjeilo uitvoerden. In ons zomerconcert van 2017 zongen wij twee andere werken van deze componist: Tundra en Gloria, waarbij we begeleid werden door het Zeeuws Mandoline- en Gitaarorkest. In 2019 voegden wij Seasons en Days of Beauty toe aan ons repertoire.
Twee prachtige liederen van August Glück: Nachtlied en Lilien und Rosen.
Regelmatig terugkerend op het programma: Maman, dites-moi en Bergère légère van Wim Hartsuijker.
In de zomer van 2004 was het thema: Wereldmuziek. Finse, Russische en Roemeense muziek, maar ook liederen uit Spanje, Australië en Jamaica. Uit deze diversiteit kunt u luisteren naar het vrolijke Bosnische rijmelarijtje Brala Bih Kupusa van L. Hassler.
Van de Nederlandse componist Albert de Klerk zingen wij Mathilde en De lijster en de kraai.
Het zelden uitgevoerde Kyrie Eleison van de twintigste-eeuwse, Middelburgse componist Jan Kuiler zongen wij tijdens ons voorjaarsconcert in 2009.
Uit de 8 Songs of Innocence van André Laporte hoort u hier The Blossom.
Van Francis Poulenc: Litanies à la Vierge Noire en Ave verum corpus.
Sergei Rachmaninov componeerde prachtige muziek op teksten van Russische dichters, zoals Angyel (Engel), Notchka (Nacht) en Zadryemali volny (Slaperige golven).
Maria's Wiegenlied, Im Himmelreich ein Haus stehet, Abendgang im Lenz, Er ist's zijn liederen voor vrouwenkoor van Max Reger die wij op ons repertoire hebben staan. Wij zongen ook het indrukwekkende Meinem Jesus lass ich nicht dat hij voor gemengd koor schreef.
Pareltjes van de Nederlandse componiste Catharina van Rennes: Avondcantate, Herfststemming, Afscheid der Zwaluwen, Kerstcantate en De zwaluw.
Wij hebben diverse missen uitgevoerd, waaronder ook de Messe in Es van Josef Rheinberger. Van deze componist zingen wij ook Adoramus te, Ave Regina, Salve Regina en Puer natus in Bethlehem.
De Britse componiste Betty Roe schreef meer dan 200 liederen, waaronder de vrolijke Butterflies en Bees. Van haar hand is ook Three Childhoods, op teksten van de dichter Charles Causley.
Rondom dierendag 2007 vertolkten wij Carnival, een bewerking van het Carnaval des Animaux van Camille Saint-Saëns - een feest van herkenning! De Finale is de muzikale verbeelding van het hedendaagse dier De Mens.
Wij hebben ook Finse liederen op ons repertoire: Sympaatti, En minä merytä kittä en Balladi van Aulis Sallinen.U kunt hier luisteren naar Balladi:
Een serenade van Franz Schubert: Ständchen.
Alle muziek op Quodlibet.nl is uitgevoerd door vrouwenkoor Quodlibet en is gebaseerd op werken in publiek domein.
Quodlibet claimt geen auteursrechten op deze werken en mogelijke schending ervan is onbedoeld.
Mocht u vinden dat uw auteursrechten zijn geschonden, gelieve contact met ons op te nemen via secretariaat@quodlibet.nl